Pestovanie jahody prospeje aj vašej pleti

Pestovanie jahôd nie je vôbec náročné. Vyžadujú iba dostatok vody a tepla. Tak prečo si ich neskúsiť pestovať doma?:) Minimálne tá vôňa z nich stojí zato. Že nemáte záhradku? To vôbec nevadí, ani ja nemám !:)


PESTOVANIE
Existuje mnoho druhov, ja som si vybrala mesačné, inak nazývané alpínske. Sú drobnučké, ale rastie ich veľa a majú veľmi výraznú vôňu, pripomínajú lesné :) Mesačné jahody sa vysievajú iba v dvoch termínoch a to koncom februára alebo v mesiaci marec-apríl. Semená však klíčia až pri 18-20°C, takže v prvom termíne je dobré, ak sú vo vykurovanom priestore. Čo sa týka substrátu, ja používam klasický, nijak špeciálny, záhradkársky. Starostlivosť si nevyžaduje nič špeciálne, vydržia až 3 roky, niektoré 5, no po treťom roku sa odporúča rastlinku nahradiť mladšou.
Za posledné dva mesiace som vyzbierala už hádam aj plnú misku, na to, že mi rodí prvý rok, je to veľmi slušné a stále vyhadzuje nové. Popravde, jahôd som mierne prejedená a tak som pátrala aj po inom využití, ako len jedení. A tak som bádala a čítala a zistila som, že jahoda je veľmi prospešná aj na pleť v podobe masiek či peelingov. Receptov je mnoho, uvediem však iba mnou vyskúšané :)



MASKA/PEELING

Nakoľko mám drobnejšie jahody, využívam väčšie množstvo, pri väčších stačia 2-3. Jahody treba rozpučiť až na kašičku. Pripravenú zmes následne rozotrieť na vlhkú tvár a krúživými pohybmi pleť zmesou masírovať. Vďaka zrniečkam má jahoda mierne peelingový efekt, čiže pomôže pleť zbaviť odumretých buniek. Výborne sťahuje póry, mne zmierňuje aj čierne bodky a hlavne, pleť čistí. Je to veľmi super hlavne pri akné, obsahuje alpha-hydroxy kyseliny, ktoré pleť obnovujú. Peeling je dobré chvíľu nechať na tvári, ja nechávam tých 5-15 minút a potom zmyť vlažnou vodou, NAOZAJ DOBRE ZMYŤ a nezabudnúť sa nakrémovať.  Jahody pleť vyživujú, takže pre suchú pleť je rovnako skvelé použiť tento recpt, ako aj pre problematickú. Avšak pri citlivej pozor, niekoho by mohli jahody podráždiť. 

Do masky sa dá primiešať kadečo, sú recepty z jogurtom, medom, olivovým olejom...naozaj s kadečím. Ja som si skúsila do zmesy kvapnúť pár kvapiek citróna, ktorý má sťahovacie účinky, zbavuje pleť nečistôt, je skvelým pre mastnú, či problematickú pleť. Má aj rozjasňovacie účinky, pri pravidelnom používaní môže zbaviť pleť drobných fliačikov, škvŕn po drobných jazvičkách, no naozaj to treba aplikovať pravidelne. Pozor však pre kyseliny, s citrónom to naozaj netreba preháňať. 


a strašidlo na záver :)




Share on Google Plus

About Nikki Devon

0 komentárov:

Zverejnenie komentára